måndag 7 februari 2011

melo

hej. jag har inte sett melon. ja det är sant. men så här i melotider kom jag att tänka på den där gången när Lill Lindfors tappade kjolen. Jag mådde så fruktansvärt dåligt för Lills skull då. Tyckte att det var väldigt förargligt. Tänk att tappa kjolen i teve! Jag skämdes å hela Sveriges vägnar. Kunde knappt få in i mitt lilla huvud att det var så här Europa skulle se på oss nu, klumpedunsor som visar trosan. Stackars Lill. Tyckte också att Lill hanterade situationen alldeles utomordentligt bra. Fatta fiffigt, att bara vika ner blusen så där! Mamma och pappa försökte förklara att det var planerat, att det hela var ett SKÄMT men jag ba "eh, man skämtar inte om att visa trosan i teve". Visa trosan var ju typ... DÖDEN när man var liten.

iaf. det var lite om melon det. nu är det måndag. ny vecka. glöm inte att varje avverkad vecka nu är en vecka närmare våren! heja våren!

5 kommentarer:

Play as if sa...

Även en vecka närmre jul och vintermörker igen.

Närå.

Vaktis sa...

Lill Lindfors tappade kjolen!

Hehe. *hehe*

åsa sa...

eller en vecka närmare bebis :)

Fröken Bovary sa...

Jag drog ner min killes byxor en gång. på rikt. utan anledning. /FRöken B

emster sa...

play: nu skärper du till dig!

vaktis: javet.

åsa: tyst!

frk b: älskart!