onsdag 16 februari 2011

ny text

hej här kommer lite mer tjat om texter och inlämningsuppgifter och så. eh, alltså i ett förhållande (vårt) måste man va där för varandra även om den ena tjatar och är lite jobbig. så är det. man kan inte ba "nä nu orkar inte jag för du bara pratar om din jävla barnbokskurs". alltså sån är man inte mot varandra när man lovat i vått och torrt och till jordens ände. näe, ni kanske inte har lovat. men det känns som att ni har det. jag skulle va där för er om ni tjatade. jag skulle ba "oh lite tjat. jag går ingenstans. mys mys". okej?

såhärå:

har nu skrivit två nya texter varav den ena blev ngn slags konstig barnpoesi (eh hallå grandma emster, kom in i matchen). den handlar om ett barn som inte vill lära sig att knyta skorna. den lämnar jag INTE in (risk för gapflabb från gunnar). den andra texten blev en saga. det måste väl va okej? den handlar om en tjej som önskar sig en häst i födelsedagspresent. kanske en del märkliga (vuxna) ordval. men ibland säger ju barn sånt som man absolut inte tror att de ska säga. och så gör de det och man ba *göllit*

tror jag lämnar in den faktiskt. kanske möjligtvis gör det. har ju veckan på mig att putsa. tror funkish. eller hur?

eller hur!

veckans mantra: det spelar ingen roll. det är är inte live. det är öva! *yay*

8 kommentarer:

glitterflickan sa...

Glöm inte bort att beakta genusperspektivet oxå. Inte för gulligt, lova det..!

emster sa...

ja men självklart. men just nu övar jag bra på att skriva... puh!

emster sa...

bara. jag övar bara. inte "bra". för det är inte så bra...

genus schemus säger jag just nu. just nu är det en tjej som vill ha en häst men som inte får en här. mkey?

emster sa...

som inte får en HÄST inte en "här. mygod. nu måste jag gå och sova. /trött mama

glitterflickan sa...

Kanske en häst som vill ha en tjej? Ja, ja...

Sofia sa...

genus schemus! hahaha

Play as if there's no tomorrow sa...

Alltså du pröjsar ju stålarna för att lära dig nåt du i dagsläget inte riktigt kan (kanske). Chill pill osv. Sug kunskapen ur kursen osv. Heja!

emster sa...

Play as if: Yay! Du har så rätt.