måndag 5 juli 2010

Utan entusiasm, med entusiasm och med stort engagemang

Idag har jag (utan entusiasm) korrat en broschyr, skrivit underlag till 5 kundbrev, korrläst ett annat kundbrev, tagit beslut om vi ska använda ett ord eller ett annat ord i en artikel (som ingen kommer att läsa) på webben, pratat i telefon med Kajsabajsa (webbtjej) och bett henne hjälpa mig ändra två grejer på vår hemsida, försökt (utan framgång) att få tag på någon som kan hjälpa mig att få ut rätt information till säljare, hänvisat Nya Killen till Kajsabajsa när han ville få tag i en profilprodukt som ligger i lager på min gamla avdelning och så har jag mailat chefen om beställning av vepor och annat material till ett event som kommer att äga rum i höst (när jag inte är här så vem bryr sig om jävla banderoller och skit).

Sedan har jag (med entusiuasm) lunchat med Bollan, köpt nya Sookie Stackhouseboken, köpt en bok om att ge sitt barn 100 möjligheter och inte två (ngt slags genustänk), köpt två pyjamasar till Truls, pratat i telefon med Kajsabajsa om Johnossikonserten nästa vecka och köpt biljetter till Johnossikonserten nästa vecka.

Jag har också (med stort engagemang) berättat för min man om hur orättvist det är att behöva jobba när man är fet, ful och trött.

3 kommentarer:

Medelklassman sa...

Det är orättvist när man är småtjock, fulsnygg och allmänt slapp också.

Säg till om boken är bra.

emster sa...

Sookieboken? *skoja*

emster sa...

Ps. Glömde åka till din fru och köpa tröjan i förra veckan. Tror du hon är där på fredag?