måndag 5 juli 2010

Dåligt samvete

Får lite dåligt samvete när jag får det att låta som att jag ba "oh snälla Jäl sup inte ner dig på bröllopet i aug" och att Jäl ba framhärdade, vägrade ge med sig och ba "JO det ska jag!" när det egentligen va så här:

Jag: Du fattar att du inte kan dricka på Skrällens bröllis, va?
Jäl: Vadå? Jag kan väl ta ngt glas vin?
Jag: Nej, tänk om det sätter igång. Då kan inte jag köra bilen hem. Då blir den ståendes där. Vem ska hämta den liksom?
Jäl: Nä...
Jag: Så det går inte.
Jäl: Nä.

Jag var bara tvungen att avreagera mig när han inte svarade när jag ringde (han är ute och dricker öl med några kollegor. Jag får aldrig dricka öl. Buhu).

3 kommentarer:

Josefine sa...

Haha.. jag var nog konstant sur när Mikael var ute och drack öl på slutet. Då hade jag för ett halvår sen tröttnat på de förbannade non-alcoholic carlsberg.

Medelklassman sa...

Non-alcoholic Carlsberg smakar tyvärr kiss.

Min fru pinade dock i sig en hel låda under graviditeten.

emster sa...

Miss Muffin: Ja de där carlsberg tröttnar man på. Men san miguels alkoholfria är lite bättre tycker jag. fattar inte att den är BESTÄLLNINGSVARA på bolaget. ofattbart!

30+: man vill ju inte vara en trist "coca colatjej".