måndag 5 juli 2010

Omröstning

Okej. Hur många tycker att det är i sin ordning att Jäl dricker på ett bröllop vi ska på den 14 aug - Truls är beräknad till den 16 aug?

Jag säger nej. Tuppen fucking nej, säger jag.

Jäl tycker att han kan dricka "ett glas eller så" till middagen.

Men asså: varför? Varför i hela friden vill han dricka och riskera att vi måste ta taxi därifrån och låta bilen stå där i etthundra år ifall det sätter igång? Det verkar helt enkelt inte smart! Om jag - the wine lover - har klarat av att inte dricka på en triljoner månader så kan väl han klara av EN kväll?

8 kommentarer:

Medelklassman sa...

Jäl: Skärpning. Inget jävla vin. Så var det sagt.

emster sa...

30+: TACK!

karro sa...

nä, jäl får nog hålla sig till vatten den kvällen. kranvatten.

Josefine sa...

ja men va fan. inget snack om saken. inget vin. där har man gått och suktat själv i nio månader. alltså. jag satt med näsan nedkörd i vinglas så fort det bjöds bara för att få känna doften. några veckor ska det nog gå bra att avstå. sånt meseri försökte m komma undan med också. no fucking wino på dig sa jag då.

emster sa...

Karro: absolut!

Miss Muffin: undrar om de förstår vilken uppoffring man själv gör!

Linn sa...

Nej Jäl. Inte dricka. Vill du ge Truls men för livet om han poppar ut? Ba farsan med spritandedräkten. Fy dig.

Felicitas sa...

Ja, ledsen Jälen, men jag sällar mig till resten i sällskapet - inget vin för dig (det känns som en väldigt liten uppoffring)!

emster sa...

Linn: ja asså truls kommer bli helt rädd för sin stinky daddy!

Feli: han borde inte ens tänkt tanken! "woppa!"