torsdag 15 juli 2010

Hispig svärmor

Jäl pratade med sin mamma igår (ni vet Jälmamman, min svärmor) och azzå, hon verkar "lite" (roligt att jag gjorde citattecken runt "lite", eller hur? Värsta 90-tal!) hispig för det här med Truls. Hon bor i västra Sverige, ganska långt fr Sthlm och är rädd att vi typ ska gömma Truls från henne och med flit se till att hon inte får träffa honom (vilket är so-not-true). Och hon ba "nu ringer ni DET FÖRSTA NI GÖR när Truls har kommit så att jag kan komma upp PÅ EN GÅNG och hinner ni så ringer ni INNAN NI ÅKER IN så hinner jag planera lite!" och Jäl ba "eh, asså...vaa?" och Jälmamman ba "DET FATTAR DU VÄL?" och Jäl ba "jaja...?" och Jälmamman ba "VAR INTE OMÖJLIG!" och Jäl ba "nene...?" och Jälmamman ba "Jag har börjat planera in lite dagar och helger som jag kan komma upp och va med Truls!" och Jäl ba "ta det lugnt nu, mamma" och Jälmamman ba "Ja och så funderar jag på att börja jobba DELTID så jag kan åka upp och va med Truls" och Jäl ba *hilfe* och så höll det på sådär ett tag.

Okej, jag var ju inte med när han pratade med henne och alla sakerna ovan kanske inte är direkta citat men det är för att ni ska få en känsla. Jag gissar att det var ungefär så där. Jag menar, jag känner dem.

Försvar Jälmamman: Jäl tänkte inte berätta att jag var gravid för henne utan "låta henne fatta det när bebisen kom" (han ändrade sig iofs snabbt och berättade i vecka 6). Det finns alltså omständigheter som gör att hon kan få för sig att hon inte kommer att få träffa Truls särskilt ofta.

8 kommentarer:

Medelklassman sa...

Hahaha, inte berätta för mamman att hon blivit mormor förrän bäbisen kom fram? Han är konstig, den där Jäl.

emster sa...

jag veeet! han ba "det blir en kul grej" och jag ba "nee".

emster sa...

och du, en gång önskade han hett att vi skulle få tvillingar så han kunde "se om det blev skillnad i personlighet om man klädde den ena som 'börs-vd' och den andra som 'skejtare'" och jag ba "du får fan inte exprimentera med mina BARN" och han ba (helt fundersam) "men det hade varit intressant att veta hur mkt som är uppfostran och hur mkt som är miljö..." och jag ba "LÄGG NER!".

emster sa...

asså. han är egentligen normal. han bara säger sådant som man inte säger.

Medelklassman sa...

Det är skojigt att skoja till det. Min fru sa en JÄTTESKOJIG sak igår, men den får jag inte berätta om för då framstår hon som rätt dum i huvudet.

Men det är hon ju inte. Hon är störtskön. Och som sagt, hon skoja ba.

Limpy sa...

Det verkar så soft att vara gift när ni diskuterar på det här viset. Kanske något man borde testa.

emster sa...

30+: tvivlar inte en sekund på att hon är störtskön. ibland är det som att hjärnan leker tourettes bara!

limpan: det är soft att va gift. kan rek!

Miss Baglady sa...

HAHHAHAH. DU ÄR ROLIGASTE .