fredag 9 juli 2010

DÅ kanske Truls kommer

Ias mamma Allis säger att fler barn föds när det är fullmåne. Så jag har kollat upp när närmaste fullmåne innan och efter Truls bf är (man vill ju va beredd, inte stå där på Ica i Tjottahejti och ba "oj då, vattnet gick visst").

Den 26 juli är det fullmåne. Men det är lite tidigt kan jag tycka. Truls ska komma 16 aug enligt ultraljudet. Nästa fullmåne efter det är den 24 aug. Det är 8 dagar över tiden. Det är okej. Ett perfekt datum hade varit den 18 aug (efter Oskar Linnros på Mosebacke). Då blir Truls lejon. Ingerlajnen på jobbet säger att lejon är härliga personer. Men jag är oxe och tror att det kan bli mkt konflikter med ett lejon. Orkar egentligen inte bråka. Kanske är bättre om jag går lite mer över tiden så Truls blir jungfru. Men jungfruar är trista pedanter säger Ingerlajnen. "Det händer inte så mkt". Så säger hon om dem. Och jag vill ju inte ha en trist unge.

Så det är nog ändå bäst om Truls blir lejon. Då kan han och jag bråka och så kan Jäl (våg, de är mkt diplomatiska) medla. På så sätt får alla i familjen en uppgift: oxen och lejonet mäter krafter och vågen skapar fred. Toppen.

5 kommentarer:

Felicitas sa...

Hahaha! Du är SÅ härlig!! :D

Min lillebror är lejon och jag är oxe. Vi har alltid kommit prima överens! :)

<3

Linn sa...

Pappa och syrran är lejon. Jag och mamma är skorpioner. Det ska tydligen inte gå alls bra (pga hett temprament hos samtliga inblandade) men det går alldeles utmärkt. Heja lejontruls!

emster sa...

feli: låter bra.

linn: ja heja honom. vill gärna ha ett litet rytande lejon.

A. sa...

Ingerlajnen har helt fel om jungfruar. Bara så du vet. Hon har antagligen blivit dumpad av en någongång och hyser agg mot oss. :-)

emster sa...

A: hehe. okej.