tisdag 13 juli 2010

Något nytt

Jag packar ihop mina grejer på jobbet. Sista dan på torsdag, det känns konstigt. Från och med nu är det någon annan ska göra det jag gör. Och jag längtar bort. Jag som älskar marknadsföring och kommunikation och gillar mitt jobb. Jag som blir engagerad och eldar upp mig. Jag längtar bort.

Det är varmt. Luftkonditioneringen är på men det hjälper inte. Kan inte minnas att det någonsin varit en sådan het sommar. Kanske -94 när hela Stockholm kokade. Men jag minns inte riktigt.

Jag orkar bara stå upp korta stunder. Sedan måste jag sätta mig ner, dricka vatten, ta igen mig. Jag fortsätter packa: papper jag aldrig kommer att använda men som jag inte klarar av att slänga utifall att, mina hello kitty högtalare som jag fick på möhippan, alla mina "grattiskort" med små kissar på, nallen Glenn som jag fick av Jäl när jag började på mitt första jobb efter högskolan, kort på Jäl, ett kort på mamma, seriestrippar, en dollarsedel (minne från New York). Allt det där som har prytt min arbetsplats och gjort den mysig och ombonad. Nu är det någon annan som ska sitta här.

Jag har elva par skor på jobbet. Det är klackskor, ballerinaskor, stövlar och sandaler. Jag testar dem. Fötterna är så svullna, jag får inte på mig ett enda par.

Jag hittar nagellack, handdesinfektion, handkräm från Elizabeth Arden, Eight Hour creme, halsband, armband, en sminkväska fylld med nyttigheter, hårspray, vitamintabletter, två kavajer, en väst, ett oändligt antal schalar, tre paraplyer, ett par solglasögon. Jag vet inte hur jag ska få hem allt. Mina skridskor hänger kvar över en avskärmningsvägg. Ska jag ta hem dem? Kommer jag att använda dem i vinter?

Om ett par dagar går jag på semester. Men istället för att komma tillbaka om några veckor ska jag vara hemma med ett litet barn. Jag ska hitta ett annat tempo, andra rutiner, andra värderingar, andra infallsvinklar och perspektiv. Jag ska göra något helt annat.

Jag längtar.

6 kommentarer:

Jäl sa...

Jag älskar dig, du är världen bästa!

emster sa...

åh älskling!!! PUSS

Felicitas sa...

Fint skrivet gumsan - mysig läsning förutom att du har det så tufft med värmen och svullo. :-P Hoppas att det bättrar sig. Stor kram från underbara skärgården!

åsa sa...

Gulledej. Blir helt full i skratt när jag läste allt du hade på jobbet, hahahahaha :-D Lämna skridskorna, Truls kommer ändå inte kunna åka med...

Själv packade jag ihop min arbetsplats idag för att jag ska byta kontor (vi bygger till, dubblar ytan för att få plats med alla nya o vd är jättenöjd för nu får han tillbaka vikiga LEKRUMMET som försvann när jag började o de fick göra om det gamla till kontor). Iaf så insåg jag när jag hade packat min datorväska med det som skulle med hem över sommaren, att jag inte hade några grejer att flytta, förutom monitor, docka o telefon... Kändes konstigt. La ner pennor o ett skrivbordsställ och lite sånt, men fyllde inte min låda... Tur att jag hade Älgarna (vandringspris-hedersäglar som delas ut varje vecka som nu bodde hos mig) Skönt att de fyllde upp lite, så att det inte såg helt tomt ut. Insåg iaf att min arbetsplats var väldigt opersonlig (till skillnad från din!), har inte piffat till den igen efter att jag kom tillbaka från mammis. Måste göra på nya rummet! Nu får jag dessutom en ROLIG roomie som inte bara sitter tyst hela dagarna, jippiee!

Oj, lång kommentar. Kanske borde starta upp egna gamla bloggen igen istället :-)

ciao bella!

emster sa...

Feli: tack plumsan! <3
Åsa: hit med adressen till bloggen tack!

åsa sa...

nä, den får vila i ro. RIP gamla goda bloggen anno 2005.