fredag 17 augusti 2007

Sambolivet – om att få tillräckligt med uppmärksamhet

Jag vill ha uppmärksamhet. Jag blir uttråkad annars. Jag resonerar som kändisarna: All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Så om du inte kan få kel och gos – satsa på att retas lite.

Exempel:
Jäl sitter i soffan och glor på tv. Tv-programmet är tråkigt, Dirty Jobs på Discovery Channel. De är nere i någon saltgruva och kameramannens kamera går sönder hela tiden. ”Det kanske blir så för att det är så salt där nere” säger Jäl.

Jag svarar: ”Du är salt.”

Fortsättningsvis svarar jag på samma sätt hela kvällen tills det att uppmärksamheten riktas till mig istället.

Typ så här:
Jäl: Vilken ful bil!
Jag: Du är en bil.

Jäl: Såg du vilken sjuk grej!
Jag: Du är en sjuk grej.

Jäl: Måste du ställa dina skor över hela hallen?
Jag: Du är en sko.

Till slut ger han ju upp. ”Okej, vad vill du göra då?” 1-0 Emster!

Jag har ett annat bra tips. Låtsas som att allt han säger är gulligt. Mer effektivt eftersom jag är gullig mot honom men han misstänker att jag egentligen inte menar att vara det utan bara vill ha uppmärksamhet. Det gör honom mer irriterad och mig lite mer triggad.

Typ så här:
Jäl: Vilken ful bil!
Jag: Jaaaa, en bil... GUUUU vad du är söt!

Jäl: Såg du vilken sjuk grej?
Jag: Men sötnos, du är såååå himla gullig när du säger så. Säg det igen.

Jäl: Måste du ställa dina skor över hela hallen?
Jag: Nallen? Vill du ha en nalle? Du är ju så gullig!

Schack matt!

Mission accomplished.

Fast han känner ju mig, har säkert strategier han tar till när jag sätter igång. Som jag ínte har en aning om. Det är min kille det!

5 kommentarer:

Felicitas sa...

Hahahahaha!! Jag läste inlägget från mobilen och kunde inte låta bli att läsa högt för alla som åkte med.. =) Underbart, underbart, underbart!! Jag både såg och hörde både dig och Jäl framför mig!! ;D

KRAM!

Anonym sa...

Du är bara för härlig :D Men varför kallar du honom Jäl??

Felicitas sa...

Jag tror minsann att du har fått din första UTMANING?!! =)

Följ länken nedan och puss på sig!
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.163205

Anonym sa...

Hej på er!

Är på internet cafe på tjörn. Kan inte kolla länken nu.

Han kallas Jäl för att han heter det. Ibland heter han även Jälp, förkortning på Hjälp.

That's his name...

Hör av mig mer sen. Puss på er!

Felicitas sa...

Angående Jäl funderade jag på om det kunde vara en förkortning för "Jävla Älskling", men när jag hade uttalat det högt några gånger insåg jag Emster-logiken i det hela.. ;)