torsdag 16 augusti 2007

Lita på främlingar?

Silly, en gammal kollega till mig, var på bokmässan i Göteborg för ett par år sedan. Det är ruggigt billigt med böcker där så som en sann bokälskare strosade Silly omkring och spanade in fynd. Helt plötsligt kommer en okänd kvinna fram och säger till Silly att den där boken hon nu står och håller i, den är verkligen kalasbra. Handlar om ett mord på Gotland. Hon kan verkligen rekommendera. ”Trevlig kvinna” tänker Silly. ”Bra gjort att gå fram till någon så där, det måste verkligen vara en bra bok.”

Silly köper boken.

Sedan går Silly på signering av sin nyinköpta bok. Vem sitter där och signerar böcker för glatta livet? Mari Jungstedt. Kvinnan som just rekommenderat Silly att köpa boken.

Det kallar jag att marknadsföra sig själv. Plus till Mari. Kan tilllägga att hennes böcker faktiskt är spänannde, så Silly gjorde absolut inte något dåligt köp. Och så är ju Mari trevlig på tv också.

Andra författare som är på tv:

Jan Guillou – vill dock endast pusha för Arn-serien. Och kanske Ondskan också. Sedan får man avgöra själv om man tycker att Jan är uppblåst och om man vill bidra till hans välfärd eller inte. Men Arn-serien är bra. Oavsett om Jan är ”sympathique” eller inte.

Fredrik Lindström – Vad gör alla superokända människor hela dagarna. Där kan du bland annat läsa om parmiddagshelvetet. Ah! Redan ett klassiskt uttryck för vad många känner.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt bra gjort av Mari! fram för tjejer som vågar "sälja sig själv"! Jag tror förresten vi får bytlånas böcker nån gång!!

Anonym sa...

Ja det får vi absolut göra! Alltid bra med tips på bra böcker, och så blir det ju billigare...

Jag kan inte lägga upp mig att kommenter för jag kan inte bekräfta min mail... superirro!

Kram

Emster

Anonym sa...

kommentarer här eller? Du kan klicka på övrigt och skriva i ditt namn och din bloggadress :D

Anonym sa...

Bra tips!

Anonym sa...

Hoppas det är ok att jag la upp en länk till din blogg i min?

Anonym sa...

Of course sweetie!