torsdag 30 augusti 2007

Maskerad

MA ska ordna maskerad. Det är helt otroligt. Han har hyrt ett valv i Gamla Stan. Vi ska gå på en riktig maskerad. I november, när det är ruggigt och mörkt och olidligt tråkigt i Stockholm. Då ska vi på maskerad. MA har någon lam anledning till festen: Klackis fyller år då i krokarna. Flämt! Det är väl det minsta problemet. En flaska Jack, grattis!

Det här är verkligen en fest som handlar om vad man ska ha på sig!! Vad ska jag vara? Vad kommer alla andra att gå som? Jag är helt uppspelt! Det lutar åt att jag går som katt eller Margret Thatcher. Jäl vill gå som skridskoåkare eller pensionär med rullator och dropp (bestående av alkohol).

Jag skulle även kunna tänka mig att gå som:

• Fotboll (kul att vara en stor hoppig boll hela kvällen.)
• Elizabeth Bennet (från Stolthet och Fördom av Jane Austen, under förutsättning att Jäl går som Mr. Darcy – han skulle vara en perfekt Mr. Darcy. Jag är en perfekt Elizabeth)
• Lisabeth (från Madicken av Astrid Lindgren – Jag liksom ÄR Lisabeth. Om det inte var så att jag faktiskt inte kände Astrid när hon levde så skulle jag tro att hon hade baserat Lisabeth på mig.)
• Bill Clinton (skulle bara gå omkring hela kvällen och säga: ”I did not have sexual relations with that woman”. Vilket ju faktiskt hade varit sant. I mitt fall.)

Jäl funderar även på att gå som:

• Brad Pitt (i Thelma and Louise – det vill säga i t-shirt och cowboyhatt. Phille gjorde det en gång och ingen kunde gissa vem han föreställde.)
• Monty Burns (från the Simpsons, med äcklig peruk, långa naglar och gul feja.)
• Mr. Darcy (ahhh...snälla gode guuuud!?!)

Jag vet att jag borde vara katt, men om jag är Margret Thatcher kommer Bettan att bli grymt avundsjuk. Thatcher är hennes idol. Jag och Jäl skulle vara det grymmaste paret om vi kom som Elizabeth och Mr. Darcy. Om det är någon annan som har läst Stolthet och fördom förståss.

Annars kan jag ju alltid gå som Bridget. Behöver inte ens klä ut mig. Ett panikalternativ alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va kul med maskerad, jag blir ju riktigt avundsjuk!!! Det är ju det roligaste jag vet... Måste se till att ordna en sån i höst!!

emster sa...

JAG VET!!! Sjukt kul!! Blir apglad när du säger att du har mina smycken.Yes! Vi måste ses snart!!

Och appråpå böcker som blir filmer: Blir så besviken när de pajjar! Why?