söndag 26 augusti 2007

Hänt Extra

På golvet på toaletten på Jäls farmors landställe ligger en Hänt Extra. Det är nog Jäl som har lagt dit den. Det spelar egentligen ingen roll vem som har lagt den där. Det viktiga är vad som står i den. Den ligger där – den uppslagna sidan visar en bild på JKR. Rubrik: Harry Potter skulle dö.

Jaha. Så var det med det.

BALLETIDNING!

Från och med nu har jag startat en intensiv "hata Hänt Extra-kampanj" utan dess like. När jag kommer tillbaka till civilisationen skall jag... ja, jag vet inte vad jag skall göra men det kommer att vara värre än det värsta åskväder som världen har skådat. Värre än natten då Ronja föddes.

Jäl har precis läst Karin Alvtegens Skam. ”Varför gör de inte filmer av hennes böcker?” undrade han. Sedan svarade han sig själv: ”Det finns väl inte tillräckligt bra svenska skådisar”. Kanske är det så. Det jag tänkte på medan vi, som ett gulligt pensionärspar, låg och läste på varsin sida av sängen var att jag blev fruktansvärt rädd av att bara veta att Jäl läste läskig bok av Alvtegen. Om någon psykopat skulle vilja göra oss något så skulle jag inte ens kunna ringa SOS och säga var vi är. Jäl fick visa mig en lapp som hans lite glömska farmor har satt upp vid telefonen. Där står vad fastigheten heter och vilken kartkoordinat (?) den har. Måste bara komma ihåg att telefonen är urkopplad så jag får använda mobilen (som har laddat ur, hjälp!).

Vi har haft tur med vädret. Det är sol och varmt. Jäl läser en nu bok om konspirationer. Han är mycket nöjd med att han kommer ihåg att de bröt Godmorgon Sverige på en lördag och sa att Palme hade blivit skjuten. Alla andra säger att det var på en söndag menar han. Han borde kanske jobba på Säpo. Eller som historiker.

Idag ska vi åka in till Stenungsund och hälsa på Ia (bästis). Vi ska berätta om hur fantastiskt det är att ha semester när alla andra jobbar och hur underbart det är att det fina vädret äntligen har kommit.

Sedan ska vi gå till Pressbyrån och bränna alla Hänt Extra.

3 kommentarer:

Felicitas sa...

Fy fan för Hänt Extra.. Jag tycker faktiskt synd om dig.. Och du.. Du är så himla SÖT!! ;D

emster sa...

Det var faktiskt lite jobbigt!

Jag har precis träffat en jund som är deppad. Skitkonstigt för den bor på landet och har det hur bra som helst!

Du är söt!

emster sa...

Vi ska förresten dra till Malmö så jag behöver tips på vad vi kan göra där. Jag ringer!