onsdag 3 mars 2010

preggo update

På morgnarna står Truls rakt ut från magen. Men ändå lite på sniskan. Det ser konstigt ut, lite ghost busters sådär. Som att han försöker pressa ut sig på ena sidan av magen.

När jag reser mig upp ur sängen och går runt lite lägger han sig till rätta. Då syns det inte så mkt. Mer än att jag ser lite småfet ut. Den där Truls azzå.

Idag "går jag in i" (spyr på uttrycket) vecka 17. har gått upp 2 kilo!! *panik*

Men jag och Truls har det bra. Han accepterar numera att hans mamma gillar godis och tydligen är jag värd att äta lagad mat nu, för han tvingar mig inte att spy lika ofta längre.

Snart ska jag börja på preggo yoga och finna lugnet.

Först ska jag fixa ett jobb.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis... två kilon... suck. Jag har 6 kg kvar o han är snart ett halvår. Men det var en skön känsla att komma hem från bb 15 kg lättare. :-)
//åsa

Miss Baglady sa...

Hehe, står rakt ut från magen.. ser en jättekonstig syn nu..men åååhhh vad härligt med allt preggosnack.. I LOOVE!!

emster sa...

åsa: men jag har sett dig. du är snygg!

miss bl: puss på dig!