torsdag 18 mars 2010

Beslut?

Jag är värd ett jävligt bra och inspirerande jobb. Så jag har funderat över dagen och kommit fram till att...

Jag tror fan inte att jag är så intresserad av att vara kvar. Jag vill gärna ha det där andra jobbet jag sökte (på dotterbolaget). Men jag vill nog inte vara kvar där jag är nu. Inte nu när det är trista tongångar och jag inte känner att min kompetens kommer tas tillvara.

Kanske är det här min "spark i baken"? Det jag behöver för att sluta vara bekväm och lat.

Jag tänker så här: om det nu verkligen är så att vi inte kommer att ägna oss åt marknadsföring i nya org. Ska jag verkligen vara kvar då? Jag menar, man losar ju bara sin tjänst, inte sin anställning. Jag kan ju jobba kvar med ngt projekt tills Trulle kommer och sedan gå hem. Då har jag ju lite mer än ett år på mig att hitta ngt annat - antingen inom företaget eller utanför.

Om jag inte får det där andra jobbet vill säga. För det tackar jag fett med lätt ja till.

Inga kommentarer: