måndag 22 mars 2010

dröm

Jag önskar att mitt liv vore en film, eller en cheesy amerikansk tonårsserie. Då skulle jag spela med mitt band på företagsafter worken (i filmen/serien har vi en företagsafter work i månaden och "mitt" band spelar nästan varje gång) och som intro till låten skulle jag ba:

"det här är vad man i min bransch kallar ett 'riktat budskap', this ones for you Mrs BigBoss" och så skulle jag och bandet riva av den här:


Jag skulle avsluta med att säga: Och med det sagt, JAG SLUTAR!

fast i verkligheten sitter jag på min plats och har ont i magen av oro och ilska. Och jag kan inte ens spela gitarr. Eller piano. Eller sjunga.

Men man måste ju få drömma. Eller hur!

2 kommentarer:

Medelklassman sa...

Bra där. Den här låten brukar jag spela upp i mitt huvud ibland vid jobbiga situationer.

emster sa...

Haha! Mkt bra. Måste lägga in den i min "peppa upp mig själv"-playlist som jag spelar på vägen till jobbet....