söndag 14 mars 2010

Djungel

Har börjat scouta barnvagn eftersom Bollan (som ska bebis två dagar före mig) har gjort det. Det är fan i helvete att vi har en sådan liten hiss!! INGEN vagn på marknaden verkar få plats i vår hiss. Och det finns INGEN plats att lämna vagnen i trapphuset.

Jag ska alltså behöva släpa den upp för trappan. Själv!

Jäl har redan börjat kolla om vi kan hyra en lgh i andra hand innan vår nyprodade lägga blir klar i maj 2011. För som han säger "det blir lite jobbigt när det helt plötsligt är mitt fel att du måste bära vagnen en trappa. Det blir ju pinsamt när jag sitter på kundmöte och du ringer och skriker att 'jag orkar inte mer, nu lämnar jag helvetesvagnen här!' och jag får ursäkta mig för kunden och säga att jag måste gå hem och hjälpa min fru.."

Hoppas han hittar en andrahandslägga för jag är redan sur!

4 kommentarer:

Sofia sa...

Oj vad jag är glad att jag är förbi vagn-väljar-träsket! Vagnen blev kanal för all bebis-energi och det slutade med att jag var övertygad om att all min kompetens som förälder hängde på rätt val av vagn.
Viss prestationsångest anslöt.

(Då iallafall hade Teutonia en liten "city-vagn", men det har du säkert rekat redan ;) Lycka till. Typ.

emster sa...

buhu, hatar barnvagn.

har du några tips?

Sofia sa...

Haha, vet!

Önskar att jag hade. Försökte köpa på blocket först men jag fattade aldrig vad det var folk hade. Kombivagn? ...what?
Så jag gick till affär och bad om föreläsning och att gärna bli pratad med långsamt och tydligt.
Nu har vi en Teutonia Mistal-S med mjuklift eftersom det skulle vara lätt att lyfta i och ur och för att vi inte tar med oss vagnen in. (Dessvärre fick vi köpa ny bil då bara för att vagnen inte gick in, visade det sig...eh...)
Bugaboo-vagnarna är väl ganska små? Eller?

Äsch, mitt tips är att gå till typ babyproffsen och be om upplysning.

emster sa...

ska def gå dit och ba "hit me skiten"!

;-)