fredag 20 november 2009

Workshop webb-tv

Men asså jag orkar inte med fler slipsar. De är överallt. Och my lord vad fula de är!

På förmiddagen hade vi workshop, kring ”webb-tv”. Det var tre ”unga” slipsar (externa fr annat bolag) som förklarade varför man ska jobba med webb-tv eller ”rörligt media” som de ”vill kalla det”. Znark. Så jävla nördigt med fancy pancy ord. Varför kan man inte kalla det för webb-tv om folk nu fattar det. Jag tror att man får ganska många fler träffar på Gåggel om man söker på webb-tv mot om man söker på pretentiösa ”rörligt media”.

Som om folk ba ”hmm, nu är jag sugen på lite rörligt media”.

Ej så troligt. Muppar!

Iaf, de här killarna. My god. De såg ut som nördar gör mest. För stor kostym, för högt hårfäste, bakåtslickat hår, SLIPS. Och. Så. Tråkiga. Noll kreativitet. De försökte vara så proffsiga och belevade att de framstod som juniora och efterföljare. De sa saker som ”VD- och rapportfilmer är det som är mest intressant” och som försökte framhäva sin egen position på bolaget ”Jaaa, det har ju fallit på mitt bord att utveckla den här nästa år”. Världens sämsta säljare var de dessutom. Jag ska göra det till mitt livsmission att se till att vi inte ska samarbeta med dem!

Sådana rånördar. De var def. de töntigaste i plugget. Inte för att det är ngt fel med att vara tönt men iaf, lite provocerande är det. De typ tror att de är hot shots för att de jobbar med "rörligt media". *kräks*

Ena slipsen förklarade varför det är så bra med "rörligt media", han skämtade till det lite och ba ”för jag som kille får ju inte läsa manualer, höhö, då är det bra att kunna se instruktionen på en film.”. Pleaze. Kill me. *dödar mig själv av ångest*

Hans förslag: Gör webb-tv av alla pdf:er.

Man ba, herregud. Klipp dig.

6 kommentarer:

Jäl sa...

Hehe du är rolig, mycket rolig. Där ser man att 5-årsplanen har gett resultat.

*bockar av humor och går vidare till humör*

Betsy sa...

Du ÄR rolig. Men byt jobb innan du får en hjärtattack, din lilla argbigga.

puss på dig söta emster

emster sa...

Jäl: det har aldrig varit ngt fel på vare sig min humor eller mitt humör!

Betsy: argbigga är koolt. puss

Tehataren sa...

Du har helt rätt, men har missat en liten grej.

Om du lämnar in ett par av deras fötter, med de där högblanka näbbskorna med för långa tår, till länsstyrelsen, så får du femton spänn till nya skott.

sara-matilda sa...

Google ;
“rörlig media” ca. 13 800 resultat
”webb-tv” ca. 3 040 000 resultat..

Tehataren sa...

Fast hela poängen med "Rörlig Media" är ju att använda facktermer man hittat på själv, så att ingen ska begripa att man bara jobbar med webtv.

Det vore lite intressant att se hur de räknade av de ganska mycket högre kostnaden för webtv jämfört med pdf.