torsdag 5 november 2009

Hett ämne

På teve fyrans lokalnyheter säger de att vi Stockholmare är bekymrade och upprörda över alla "skyskrapor" som byggs. Att vi tycker att det förstör stadsbilden och så. Vi i Stockholm vill tydligen bara bo i medeltiden. Vi är inte intresserade av någa fula "skyskrapor" som får stadshuset att se out of place.

Enligt Friggebomänniskan kommer detta bli ett hett ämne i höstens val.

Man ba: va?

Jag visste inte att det va en grej. Jag går förbi där, vid klarabergsviadukten, varje morgon och varje eftermiddag och jag har knappt reflekterat över att de bygger.

Och asså pleaze. Lugn här. De bygger ingen skyskrapa. De bygger ett våningshus. Herregud, vad är problemet? Det är väl inget att bråka om? Ett hus.

De bygger ett hus.

Jag har hört ryktas om affärer. Jag är nöjd. Blir bara att pipa in på vägen hem. Lovely.

3 kommentarer:

Tehataren sa...

Och är det så att husen runt omkring är så djävla snygga? Det är kanske inte någon dum idé att dölja hela den apfula delen av Stockholm med lite nya, fräscha hus?

emster sa...

Ingen dum idé alls.

Limpy sa...

Varför bor vi i Stockholm i Stockholm om vi vill bo i medeltiden?