tisdag 20 september 2011

working girl

ni fattar ju, jag är ju ingen "working girl" men jag jobbar ju. dårå. och nu börjar man komma in i svängen så att säga. bli varm i kläderna, ha läget under kontroll etc. sen ringer man ett samtal. till en kontaktperson på ett annat företag. en kontakt man har "ärvt" och som man aldrig har pratat med. det här "telefonsamtalet":

"hej du har kommit till micke, jag kan tyvärr inte svara just nu men lämna gärna ett meddelande så återkommer jag så fort jag kan"

"hej micke det här är emma, du har tidigare varit i kontakt med min kollega. jag ringer angående ett event vi ska ordna i göteborg i höst. det skulle vara jättebra om du kunde ringa upp mig på telefonnummer.... eh... oj, jag kan visst inte mitt telefonnummer. hm, vad kan det vara... 07... eller... Vet du, jag kan inte mitt telefonnummer. Eh. Jag får ringa tillbaka till dig. Hej då."

*dör*

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

He he.. jag har GETT ut fel telefonnummer.

Johanna sa...

Hahahahha, den har jag också gjort!