söndag 18 september 2011

ah!

underbart. man vaknar upp och det första man ser är sin lilla godispåse från 7 eleven. har självkontroll och har bara ätit EN godis trots att jag varit vaken en timme!

vad jag har gjort sen jag vaknade:

ätit en salt napp
läst bloggar
försökt kolla vilken tid jag ska besiktiga bilen (11.20 och inte 9.20 som jag var rädd för) (DOCK att jag känner hat mot bilprovningens sjukt kassa hemsida)
lagt några ord i panik i wordfeud
längtat efter mina korvar på kreta

jag känner mig helt klar med att vara själv nu. jag orkar inte/vill inte "passa på" att göra diverse saker längre. jag har ätit frukiost i sängen samt sovit brevid godispåse. jag är klar. nu vill jag att de ska komma hem och stoja och vara yrväder.

2 kommentarer:

Johanna sa...

När jag köper godis sparar jag alltid minst 10 stycken som jag ställer vid sängen, så att jag kan äta dem det första jag gör när jag vaknar dagen därpå. Så sjukt gott!

Och nej, jag är inte tio år gammal även om man kan tro det.

emster sa...

johanna. du är vuxen. tycker det är ett moget beslut som dessutom vittnar om självkontroll.