fredag 2 september 2011

Sopranos, the ending

Så här är det (som vanligt levererar jag sanningen när ingen annan vågar). Sopranos är den näst bästa serien jag någonsin sett (the wire är den bästa). Sopranos består av sex säsonger (fakta). De fyra första är bäst, säsong 5 är mkt bra men inte lika bra som 1-4. Sista säsongen håller inte riktigt samma kvalitet (också fakta).

Efter att ha sett klart serien känner jag ett enormt behov av att diskutera den. Hela RICO-caset mot Tony, vad slutet betyder, referenser till andra maffiafilmer, referenser till verkliga american mafia etc etc. Jag har googlat hela nätterna, tänkt att min nördighet inte ska behöva drabba andra. Men vet ni, det räcker inte. Jag måste få prata om det här. Jäl vill inte prata längre. Är det ngn som vill tjata Sopranos - världens näst bästa serie gnm tiderna - med mig? *hundögon*


2 kommentarer:

glamflikka sa...

Jag tänker att han blir skjuten och dör. Just det pga det där med att när (du blir skjuten och) dör, tystnar det och allt blir svart. Jag tänker också att hederskodexen inom maffian är att inte "döda" framför eller tillsammans med andra familjemedlemmar. Han, som jag inte minns namnet på, ledaren för NY maffian blir ju överkörd av sin dotters bil med dottern och barnbarnet i dessutom. Inga regler gäller. Så, jag tror han dör. Kanske alla dör.

Det där lät slummigt men i huvudet lät det bra..

Jag tycker också att den sista scenen i Sopranos är mäktig!

För ett år sedan var jag på en Sopranos-tour, käkade lökringar och satt i den där soffan.

emster sa...

OMG! sopranos tour! shit vilken grej.

ja, det har du rätt i. det var ett jävligt sätt de tog phil leotardo på.

fan också. jag gillade tony.