tisdag 27 januari 2009

Vill du bli min svägerska?

Idag kommer Wacko hit. Wacko är Jäls storebror och han är jätterolig. Han är jämt så nervös över att han ska bli flint så han tar sig på huvudet rätt mycket och så gillar han att dricka mumma på julafton och att göra konstiga miner så fort någon ska ta fina famlijekort.

Och så vill han bara träffa en trevlig fru. Fast han egentligen är ihop med sin tjej men de har gjort slut och flyttat isär men nu tittar de på hus ihop och som svägerska förstår man inte så mycket.

ÄR. DE. IHOP?

LIKSOM!?!

Han kommer hit nu dårå och ska sova hos oss och jag hoppas på en riktig uppesittarkväll. Att jag, Jäl och Wacko ska mysa i våra pyjamasar och äta popcorn och berätta spökhistorier för varandra och kamma varandras hår. Fast inte Wacko då för han har ju knappt nåt.

Och så ska vi spela TP och jag vinner och är smartast och Jäl och Wacko bråkar om vem som är mest lik Frasier och vem som är mest lik Niles. (De vill båda vara Niles men de är båda mest lik Frasier). Och så leker vi att jag är superlik Nina Persson och att jag kan sjunga, spela, dansa, skriva.

Om han nu inte är ihop med henne så kan jag gå i god för honom. Verkligen!

Trevlig. Musikalisk. Jurist. Trevlig familj (inkl. bästa svägerskan ever). Blir lätt brun på sommaren. ENDAST 31 år gammal. Inga barn (=ej begagnad). Och has a body to die for *kryddar lite*.

Enda minus är att han är rätt förvirrad, petnoga och har beslutsångest för minsta lilla sak.

Intresserad?

Någon?

5 kommentarer:

Ninde sa...

Du ska inte kolla om han verkligen är singel innan du lovar bort honom? ;)

emster sa...

Nej nej. Vill du ha honom är han din. ÅH VI SKULLE HA SÅ ROLIGT SOM SVÄGERSKOR!

Anonym sa...

jag har varit med om matchmaker emster förut...

Ninde sa...

Ha ha ja vi skulle ha skitkul. Fast du får väl ordna det där med petnogigheten först bara...ha ha ;)

emster sa...

Ninde: LOVAR! Jag ska fixa petnogaheten. =)

Och "Anonym": Hmpf!