Nu har Jäl ringt och pratat med Ikea igen. Och på ett tydligt, lugnt, harmoniskt, pedagogiskt och lite, lite sarkastiskt sätt förklarat orimligheten och töntigheten i att Simon (Simon!) måste ringa och reklamera. Bara för att vi köpte lägenheten av honom två månader efter det att han köpte ugnen från da mothafuckin’ Ikea. Den nya handläggaren på Ikea förstår också hur nördigt hennes blodsugarföretag är. Hon vill absolut självklart hjälpa. (Jag funderar lite över om hon är kär i Jäl, vill ligga med honom och paja mitt bröllop eller varför har Ikea helt plötsligt blivit hjälpsamma!?). Jäl och originalkvittot ska inställa sig på Ikea för att bevisa sin äkthet. Sedan kan en reparatör komma hem och peta på ugnen, analysera (mutter, mummel),förklara för oss vilket komplicerat och osannolikt fel som inträffat och ta med sig den till ugnsjukhuset. (I don’t care "komplicerat". ).
Får man låneugn under tiden undrar jag? Jäls deg står fortfarande på jäsning under duk och behöver bakas snarast!
2 kommentarer:
Moahaha. Men nej, det är ju synd om er. Men kul inlägg! vansinnigt kul!
Ja lite synd. We live in stenåldern nu...
:-)
Och thank you babe!
Skicka en kommentar