torsdag 3 juni 2010

Törst

Det är helt sjukt vad törstig jag är. Jag dricker HELA tiden. Är nästan rädd att jag har sån här diabetes eller nåt. Då dricker man väl mkt? Plus att jag har hört att man kan drunkna om man dricker för mkt. Men asså jag kan inte behärska mig. Jag ba sitter här vid min lilla dator och ba *klunk klunk*.

*klunk klunk*

*klunk klunk*

*hämta nytt vatten*

*klunk klunk* osv

Tänk, de kanske hittar mig liggandes över tangentbordet, drunknad! Fatta rubrikerna!

Blir väldigt kissnödig av att dricka så här mkt. Imorse hade vi möte i två timmar och jag fick ursäkta mig varje halvtimme och ba "eeeeh, jag ska bara..." och alla ba "Jaja, GÅ!"

2 kommentarer:

Jellyfish sa...

Hej, första gången här och kom direkt till inlägget om hur törstig du är. Jag tycker du ska mäta blodsockret hos din bm eller på vårdcentralen, och nu direkt hellre än sen. Drickandet och kissandet kan, precis som du skriver, vara ett tecken på diabetes. Inte ovanligt under graviditet heller. Håller tummarna för att det inte är nåt alls, och lycka till med bebisen.
/Jellyfish, diabetesmamma

emster sa...

hej och välkommen hit!

jag ska till bm på tisdag kan be henne kolla det då!