måndag 21 juni 2010

Naked

Han kommer ut naken. Men här ute kan det va kallt. Så idag har jag köpt kläder till Truls på lunchen. Det var kul. Men vad svårt det är att hitta babykläder som är neutrala/unisex. Nästan allt är babyrosa, babyblått eller väldigt "flickigt" eller "pojkigt" på andra sätt. Blir mkt irriterad över detta. Jävla värld!

Anyhoo. Jag tänkte att det är lika bra att börja köpa på sig fast det är två månader kvar. Man vill ju inte behöva köpa allt på samma lön. Nu kan jag köpa babykläder på två (eg fyra, vi har gemensam ekonomi) löner. I am so smart!

10 kommentarer:

Medelklassman sa...

Det är skitsvårt faktiskt. Men det går. Man får leta på nätet efter mindre tillverkare. HM, Lindex och gänget är inget vidare ur genusperspektiv. PoP är väl ok.

Kolla min frus kläder kanske?

http://www.lipfish.com/

emster sa...

WOW! Vilka härliga kläder! Designar hon dem själv? Vad duktig hon är! Jag kommer definitivt att köpa därifrån, bor ju på Kungsholmen så det fanns en hel del återförsäljare i närheten av mig. Kanske slår till på en filt också.

Önskemål om att ta in "katt" eller "humla" i sortimentet...

Är leksakerna skallror? Gör hon babygym o likn också? Produktutveckling kanske?

Mela sa...

PoP har ju fina. Ta en utflykt till VIngåkers Outlet, de har supermycket PoP-kläder, både barn och mamma.

Medelklassman sa...

Jo, hon designar. Det är typ det hon gör.(3%) Och administrerar företaget. (97%) Hon är en svinduktig entreprenör, min fru.

Jag VET att hon gjort en katt en gång. Men den verkar inte vara tillgänglig nu. Insekter är på gång för 2011. Men jag tror det bara är mygga och nyckelpiga som är i närheten av humla. Tyvärr.

De amöbaliknande grejerna är skallror. Resten inte.

Babygym finns inte än. Men kanske nångång i framtiden. Tanken är att bredda sortimentet, men det tar tid.

emster sa...

mela: oh, ska genast skicka mamma och moster på utflykt för att "reka läget", de hänger ju där i krokarna!

30+: Vad KUL! Hon verkar jätteduktig. Det kanske finns en katt hos ngn av återförsäljarna. Annars var räven och apan gölliga tycker jag!

Medelklassman sa...

News Flash: Det finns katt. Hos min fru. I restlager. Du kan få köpa billigt. Kompispris. Ska försöka fixa fram en bild så du kan få se. Men alltså den är väldigt söt och så. Cute. Kawai.

Medelklassman sa...

Här fanns det katt.

http://www.littlemonsters.com.au/#/cat-t-shirt-lipfish/4532748039

Men min fru har även ljusblå t-shirts med samma katt. Men bara strl 50-56.

65 kr inkl. frakt säger min fru nu när hon sitter bredvid.

emster sa...

HERREGUUUU, det är klart jag vill det!! Maila mig hur jag ska bete mig för att få affären att gå i lås till emster@live.se !!

Och tacka frun så hemskt mkt!!

emster sa...

ps. vill helst ha ljusblå katt! Wiii!!

Medelklassman sa...

Right on. Min fru har fått din mail och hör av sig. (Om inte så hojta till. Hon kanske glömmer i sin enorma inkorg med jobb.)