lördag 12 juni 2010

Semester: 26 maj, hotellrummet

Om två dagar firar jag och Jäl ettårig bröllopsdag. Jäl säger att det bästa med att vara gift är att han får säga "min fru" och att han kan svara "jotack det är bra, man är ju gift" om ngn frågar hur det är.

Jag tycker att det bästa med att vara gift är att man är en liten familj. Det är mysigt.

Idag ska vi åka moppe till en liten klippavsats och bada. Jag är jättenervös för det här med moppen. Men Jäl kör superlångsamt (inte mer än 30 km/h), vi har hjälm och så finns det nästan ingen trafik här så det ska nog gå bra. Men jag blir ändå orolig för Truls. Han är ju så liten!

Jag har även börjat drömma mardrömmar att det ska hända Jäl ngt. Är oerhört rädd om både Truls och Jäl. Kan inte klara mig utan dem.

Det är några fåglar som har bajsat på bordet på balkongen. Äckligt.

Idag ska vi köpa inlagd kapris/kaprisblad till Mike och Äpplet och en spargris i form av en buss till Pippo (Lillfille).

Pippo heter även vår moppe.

Ciao.

Inga kommentarer: