tisdag 22 juni 2010

Beräknad att dimpa ned 16 aug

det är en tjej i vår gruppmödravårds/barnmorskegrupp som är en vecka "framför" mig. Hennes vatten har gått! Så himla läskish. Nu ligger hon på KS och kniper. De vill nämligen helst att bebbe ska stanna där inne minst två veckor till. Asså fattar ni, hennes vatten gick. Bara så där!

Men vår bm sa att "vattnet tar aldrig slut" (sjukt va?). Så det ska nog gå bra. Men den här tjejen måste ändå ligga på KS för det kan bli infektioner. Kul att ligga på KS nu när det är så fint väder. Och när det är midsommar. Sjukt b. Men snart får hon träffa sin bebbe = fördel/roligt.

Bm sa också att när jag och Jäl åker ner till Tjörn på semestern så måste jag ha med mig min journal! (weeeeej??) Ifall Truls vill komma ut (wot wot wot??). Jag hoppas att Truls har lite svårt att passa tider (precis som sin mor) och kommer tidigast på utsatt tid. Jag har nämligen inte tid att han kommer innan. Jag har massa grejer som ska fixas. Dessutom ska vi på bröllop två dagar innan Truls är beräknad. Så det passar inte så bra.

Men det är klart. Han kan ju brås på sin far också. Och Jäl vet fan inte hur man gör när man kommer "just in time" eller strax efter det. Han är jämt så tidig att han får stå och stampa.


Ps. Det är Truls som är beräknad att dimpa ner den 16 aug.

Inga kommentarer: