måndag 21 juni 2010

Dags att planera midsommar!

Jag sitter och skickar ut gulliga gruppmail till mina kompisar som jag ska fira midsommar med. Jag är sån här söt och ba ”nu är det snart dags, wiii. Ska vi börja planera/fördela ut uppgifter?” *är söt*

Får inga svar.

Skickar ut nytt gulligt gruppmail, med förslag på femkampslekar. Jag har valt såna som är lite lugnare, så att jag och Truls kan va me. Jag ba ”hej alla, här kommer lite förslag på femkampslekar, vad tycker ni har ni fler förslag etc?” *är söt igen*

Får inga svar. (Den här gången heller.)

Azzå!

Vad har jag för jävla b kompisar? Blir så himla sur när jag inte blir UPPSKATTAD.

Har försökt ringa Jäl 3 gånger idag men han svarar inte. Är helt övergiven!

Men iaf, ni kanske är såna där roliga som planerar midsommar. Jag är gärna med och planerar (för jag har inga egna vänner att planera med) så kommer här lite förslag på lekar som ni kan leka.

Femkampsgrenar, passar även gravida. Inom parantes är det material man behöver för att genomföra grenen/leken:

• Kasta pil (darttavla, pilar)

• Spika i en spik på färst antal slag/alternativt fortfast. (hammare, spik, bräda)

• Kasta bollar i en hink, flest i hinken vinner (hink, bollar)

• Kasta sten mot en pinne, närmast vinner (pinne, stenar alt kubb och kubbpinnar)

• Sätta ihop skruvar med muttrar, först klar vinner (skruvar och muttrar)

• Visseltävling - äta ett kex (alt glutenfritt kex) och vissla. Den som snabbast visslar vinner. (kex, ev glutenfria)

• Godisleken. Med händerna på ryggen ska man äta upp ett godissnöre. Den som är snabbast klar vinner. (godisremmar)

Sign Lektanten

3 kommentarer:

.perpotator sa...

du använde färst i en mening! älsk!

Miss Baglady sa...

helt underbart ju. jag lyssnar och lär till födelsedagsfesten:)

emster sa...

.perpotator: ja, man är ju språkliberal.

Miss BL: vassego!