tisdag 16 juni 2009

Så spännande jag döööör

Så himla spännande. Vår förening, i huset alltså. Vi ska göra värsta attacken. Mot kärringjävelgrannen. Läs här och här om ni har glömt.

Ja, men så här. Jag måste berätta. För det är så sjukt. Man kan inte tro att det är sant. Att en livs levande, andandes människa har gjort det här.

Men okej, för typ några dagar sedan, kanske i torsdags, jag kommer inte ihåg så noga, så låg jag på spikmattan (I love U spikis) och läste bok, hörde att de höll på att borra och banka ngnstans i huset. Men det har precis flyttat in några så jag tänkte att de håller väl på och sätter upp hyllor eller nåt! Men det var det inte, för vet ni vad det var. Det var vår alldeles egna tokiga grannkärring som REV FASADEN. Alltså, har hackat bort putsen och plockat bort tegelstenar!!!

Vår ordförande gick ner för att kolla vad som stod på.

Hon ba: jag ska bygga dörr ut till innegården.

Ordföranden ba: ehhh, man måste ha tillstånd.

Hon ba: Jag har det! (full)

Ordföranden ba: ehhh. Jag tror inte det, du måste ha bygglov och godkännande från styrelsen.

Hon ba: Hörrudu, jag har alla tillstånd som krävs och muntligt tillstånd från styrelsen. (ingen koll alls på att hon pratar med ordföranden, man ba ”ooookeeeej”)

Ordföranden: Jag känner inte till något sådant…

BLIR AVBRYTEN.

Av hennes ”kompis” som är helt vinglig av fylla och leker byggherre. Dvs det är han som river.

Byggfyllis: Äre någrscha problem härelllä?

Ordförande: Det här är inte OK, ni får avbryta det här NU.

Hon: Du ska fan inte… bla bla… skrik… fyllegnäll…

Sen vet jag inte riktigt vad som hände och vad som sades.

Men det ser ut som fan där.

Och. Vi. Ska. Vidta. Åtgärder.

!!!

Så sjukt spännande!

Kärringjävelgrannen och byggfyllisen satt bergis och fyllna till och kom på vilken fin idé det skulle vara med en balkongdörr. Typ ”nä men varför inte göra nu, på en gång, mitt i natten. Klart du kan sova med ett hål ut till innegården. Det brukar inte regna så mkt i Sverige på somrarna. Vi kör. Störtskön grej ju.”

Man ba: va?

Får man vara så lågbegåvad? Jag bara undrar.

Fortsättning följer…

11 kommentarer:

Miss Baglady sa...

Hehe, väntar med spänning på fortsättningen...

Medelklassman sa...

Men vafan?

Det där är ju, om jag minns mig bostadsrättsjuridik korrekt, skäl för vräkning.

emster sa...

Miss BL: Mmm. tack för trevligt lunchsällskap!

30+: Ja man hoppas ju!

Felicitas sa...

Åh, suck...

Hoppas att det går att ta i med hårdhanskarna och få dem UT därifrån!!

emster sa...

Feli: Man tröttnar ju rätt hårt. Hur kan man va så pucko!

Ninde sa...

Men Gud, vilken tant. Fast se det från den ljusa sidan. Ska man ha galningar som grannar ska det vara någon som flippar ur så totalt att de går över gränsen så man kan "vidta åtgärder." Annars är det ju sjukt svårt att bli av med någon i bostadsrätt. Men i det här fallet har jag för mig 30+ har rätt, det borde vara skäl för vräkning..

Väntar med spänning på fortsättningen..

Mela sa...

Men stackars tant, hon behöver ju hjälp. Alkoholavvänjning och en psykolog. Ringde ingen polisen? Eller typ en ambulans?

emster sa...

Asså: Hon är ingen tant, hon är typ i 30+ålder. (Alltså 30+ är ju lite äldre än 30, ni fattar)

Vi har ringt polisen vid tidigare tillfälle. De säger bara till. Hon lugnar sig, de drar yada yada yada.

Vaktis sa...

Hehe. *hehe*

Jäl sa...

Det är inte spännande det är sorgligt. Hon har ju en son på typ 12.

emster sa...

Vaktis: Från ett avstånd kanske. Bor man där är det ber: *buhu*

Jäl: Ja sorglisch.