måndag 22 juni 2009

Sportblogg

Asså. Jag vet inte. Man vill ju inte idiotförklara en miljard människor eller så. Men kanske lite. För ”tv-fotboll” eller ”elitfotboll” eller vad man ska kalla det är ett stort skämt.

Knattefotboll = urgulligt. Söta små gullungar som springer i klunga efter boll. Lyckliga. Så sött. Man blir glad.

Stora killars fotboll = mesigt. Får nästan hatkänslor. Så töntigt. Och överbetalat.

Låt mig förklara:

När jag och Jäl kollar på fotboll på tv blir jag alltid lika irriterad. Jag vill inte kolla, men man är ju förtryckt kvinna så man har ju fan inget att säga till om. Det är turneringar hela tiden, och cuper till höger och vänster och ligor högt och lågt. Jag orkar inte. Och så tappar jag respekten för de här töntiga männen som kallar sig idrottare. De lallar omkring på planen, trillar så fort ngn tittar på dem, blir UTBURNA så fort ngn nuddar och grinar och gör sig till så att man fan tror att de är tre år gamla och uppmärksamhetssökande.

Patetiskt.

Hela sporten är åt helvete.

Och hur kan de tjäna så mkt pengar? Hallå, men det är faktiskt en lagsport och ingen som tävlar i lag är värd så mkt pengar. Jag kan fatta om man typ är Roger Federer. Då är man värd varenda krona. Eller om man är Usain Bolt. Eller om man heter Jelena Isinbajeva eller om man heter Vad Som Helst och ägnar sig åt Individuell Idrott.

För övrigt är det lite mesigt med all lagsport. Det blir liksom ingen riktig prestation.

Jäl är så trött på mig, att jag bara gnäller på fotbollen och de små mesiga spelarna som tydligen är gjorda av glas. Han ba ”kan du sluta gnälla. Jag orkar inte höra. Kan du bara blogga skiten ist. Och hur fan kan du inte gilla fotboll, det gjorde du förut och tjat tjat tjat.”

Jäl: Man kan väl ÄNDRA SIG?!?
Idag startar Wimbledon. DET är bra!

16 kommentarer:

A. sa...

Du har så fel. Bara så du vet. Jag är på Jäls sida. Han verkar vettig :-)

Mela sa...

Min favvolänk i dessa sammanhang: http://www.youtube.com/watch?v=7lWA_9AKCb8

Fotboll är för töntar. Allvarligt talat - kan man inte stå på benen ordentligt ska man fan inte ha flera hundra miljoner betalt.

Miss Baglady sa...

Jag står på din sida, Emster.

Det är för töntar. Tönt. Tönt. Töntar. Helt sjukt. Dessutom tvingar det typ en att skaffa två TV:ar. Sjukt. Sjukt. Sjukt.

emster sa...

A: Nej. Du har fel.

Mela: Ja fotboll är för klassens mesar.

Miss BL: Eller hur! Jäl får tjacka tv tll mig för jag pallar inte mer mes-tv! SJUKT!

A. sa...

Ojdå.

Det där med att det är för töntar tog faktiskt lite. Speciellt när ni repeterar det så frenetiskt... :D

Jäl sa...

Emster...tänk att du har googlat namn på folk som du inte har någon aning om vad de håller på med.

Jag vill inte bli -hej-jag-bor-i-bromma-och-vill-vara-överklass. JAG gillar fotboll och sunköl på sunkhak det är vad fotboll handlar om. Bara för att DIF suger så kan du ju inte sluta gilla fotboll. HEJA ÖIS!

Fotboll är för hårdingar!! Men kör du din yoga…

emster sa...

A: Jag smashar!

Jäl: Guuuu varue barnslig!

emster sa...

Fast jag var faktiskt tvungen att googla fram hon stavhopparkvinnans stavning...

A. sa...

Jäl: Kastar du inte sten i glashus nu gällande DIF och ÖIS? I övrigt har du rätt. Wimbledon. Välkommen klassresa... :D

Fast å andra sidan så skulle jag hålla på ÖIS om jag kom från Göteborg. Enda klubben med lite stolthet där nere...

emster sa...

Men A... Säg inte ens så om ÖIS. För jag sympatihöll på dem när vi bodde i Götet. TRodde i min enfald att han skulle hålla på DIF när vi flyttade upp hit. Men var är lojaliteten? Snubben tror han är hammarbyare...

Va sägeru nurå!

Jäl sa...

A: Nope tycker inte det ville påvisa att man inte bara kan sluta gilla en sport när det går dåligt för ens lag. Man kan säga att jag ville framstå som en förebild. :)

Ninde sa...

Håller med Emster här... Fotboll är möjligen acceptabelt som motion. För de som spelar gratis. Kan förstå om man hållit på favvolaget sedan barnsben o vill se just de matcherna. Fast obskyra ligor och cuper och fan o hans moster. Känns ju himla viktigt. Not..

emster sa...

Ninde: thanx ;-) man måste ju hålla i ihop, vi, det andra könet.

Betsy sa...

Hela texten består av sanningar. Du är så oerhört klok. Huggan ska självklart bara spela tennis och golf när han blir lite större. Lagsporter är för sossar.

emster sa...

Betsy: True dat!

A. sa...

Hålla på det ena laget sen barnsben då är det okej? Ungefär som att bara se på hästhoppning om Milton är med. Annars duger det inte.


Och att Jäl tror han är hammarbyare är skrämmande. Mycket skrämmande.