tisdag 16 juni 2009

Jo du Jäl - hur gick det sen?

Den 26 januari skrev jag det här inlägget. Jag lovade Jäl att bli en bättre flicvän. Jäl påminde mig om det ikväll. Så vi gick igenom hur det har gått egentligen.

- diska mer -> Jäl säger nej, men kanske lite. Inte spontant, men på beställning.
- slänga mina soppåsar med gamla kläder som har stått i sovrummet i två veckor -> De står kvar i klädkammaren...
- gå upp med planetringsjorden till vinden (helt själv, fast det är läskigt) -> Jäl gjorde själv.
- lägga mina smutskläder i tvättkorgen direkt -> Nej.
- lyssna när du pratar -> Pratar ju så mkt... Ska hinna fejsbooka och blogga också.
- inte svara "jo jag lyssnar" när jag helt uppenbart inte gör det -> Det är en reflex.
- sluta äta på dina örsnibbar eftersom du på ett tydligt sätt har förklarat att du inte tycker om det -> Har verkligen skärpt mig, inser när jag läser detta att jag verkligen har dragit ner på örnsnibbarna. Blev sjukligt sugen nu!
- sluta pussa dig på ögonen när du vill titta på tv -> Vi har kommpit på att det är bra när jag passar på att bada badkar eller ligga på Spikis när det är tv Jäl gillar.
- låta dig se på Mythbusters, i alla fall en gång i veckan -> Jäl är nöjd med utvecklingen.
- inte vara så högljudd. Jag har förstått nu att du får ont i öronen. -> Ja. Är vuxen, gift och mogen nu. Hörs knappt.
- inte skratta som svar när du säger åt mig att sluta göra något (till exempel äta på örsnibben. Jag ska ju faktiskt sluta äta på örsnibben) -> Gjorde det precis alldeles nyss när Jäl skulle "prata allvar" för att jag lyssnar dåligt.
- bli mer insatt i vår ekonomi -> Jag tycker att jag är det men Jäl hävdar å det bestämdaste att jag inte har minsta lilla aning. Men det har jag.
- sluta shoppa på HM för mer än 1000 kronor i månaden (det är dumt, dumt, dumt) -> Ja. (duktig!!!)

För jag älskar ju dig. Förlåt att jag sket i disken igår... -> Gäller ff. Mer än ngnsin! Det är orättvis att i inlägget låter det som att jag = sopig fru. Men det är jag faktiskt inte! Jag är gullig och rolig och tuff! Det är himla tur att du också tycker det...

3 kommentarer:

Felicitas sa...

Haha! Jag tycker om dig precis som du är! :)

Jäl sa...

Jo men du bor inte med henne:)
Jag älskar naturligtvis min fru men måste erkänna att 5-års planen är ett stort fiasko.

emster sa...

Feli: och jag dig.

Jäl: Jag bor med dig och Mr Fjärt. Femårsplanen I have crushed you!