fredag 20 februari 2009

Tjejmiddag

Ikväll ska jag på tjejmiddag med min "sorority" från högskolan. Woaaa, party oooon.

FKSS heter vi.

FKSS är en fusion av de två systerföreningarna Fritidsklubben (bestående av Ganja Barnarövaren, Fat Jul aka Svettlana och Miss Raggamuffin) och Sällskapet (bestående av Farmor, Copine (Ia) och jag själv som på den tiden kallades "Skejtar-emster". Läjert namn va? Man har ju alltid varit lite av en kooling). FKSS bildades som en motreaktion (så jälla ironiska, asså fatta skämtet liksom) till den käcka sororityn "Eliten" (bestående av några übergulliga student-spexar-vi-jobbar-på-kåren-och-tycker-att-sittningar-är-det-roligaste-som-finns-och-vi-har-på-oss-glittriga-linnen-och-dansar-i-ring-runt-våra-handväskor-tjejer). Fatta pinsamt, deras lilla "förening" var typ på riktigt. Hallå eller.

Vi skojar ju bara. Då är det helt annorlunda. Ungefär som att det är roligt när Henrik Schyffert säger bajs men det är pinsamt när Stefan och Krister gör det.

Yeah yeah, värsta kuliga tjejerna. Så himla tokiga!

Så nu är det bara att ta på sig partyhatten och låtsas att man är 22 igen.

Hjälp, mamma! Jag vet inte om jag orkar leka ungdom! (ångest)

Inga kommentarer: