torsdag 12 februari 2009

Missat samtal från mamma

Apstressig dag på jobbet. Möten hela tiden och full mailbox efter att ha varit på kursen i två dagar. Mobilen lyser ilsket rött. Har ett missat samtal från mamma. Har absolut inte tid men eftersom jag är uppfostrad av en martyr är jag lydig, väluppfostrad dotter och ringer upp.

"Åh hej såg du att jag hade ringt? Vad bra. Jaaa, jo du vet jag är hos Majsan. Ja vi sitter här och fikar. Vasaru? Va Majsan vasaru? Ja, det ska jag. Majsan hälsar. Ullis har fått en liten son och nu tittar vi på kort och dricker lite kaffe. Han är så söt den lille krabaten. Och jäääättegott kaffe, nån ny sort Majsan har hittat! Hon är så duktig och piffig så där. Jaa, du vet jag var inne på "nätet" förut och det var en tävling där och de frågade om vem som spelade Harry Potter och jag tänkte att det vet säkert du. Men sen gick vi in på "Gåggel" och fick fram det där så det gick bra... Och Jäl skulle på landbandy (innebandy, min översättning) ikväll va? Då blir du ensam, men jaja, det klarar ju du. Nästan trettio år, tänk va! Men du gumman det var bara det vi kan ju höras lite senare..."

Åh, vilken TUR att jag ringde upp! Tänk om det hade varit något oviktigt!

3 kommentarer:

Miss Baglady sa...

Haha, know that one.

Men hon uppskattade att du ringde, det kan jag lova. Att typ höra din röst (även om hon verkade prata mer)
:)

Peppe sa...

Är du säker på att det inte var min mamma du talade med?

emster sa...

Bagis: Ja, jag vet, hon blev glad och jag skrattade åt "gåggel" och "landbandy"... =)

Peppe: Min mamma kanske har en okänd syster?