lördag 28 februari 2009

Mer böcker

Har bokreat en till kokbok idag, Paolo Robertos Mina fastrars mat. Paolo, sån himla gullig kille. Och maten sen. Ahhh, slurp.

På "Ackis" garvade jag rått åt alla blåbär som köpte deckare/thrillers på rea (losers). Typisk nybörjarmiss.

Jäl köpte en bok om faktoider (ointressant tycker jag men man måste ju få ha egna intressen). Och tillsammans köpte vi Lonely planets New York City guide book (romantiskt).

Vi har ju iofs gemensam ekonomi.

Så jag antar att vi köpte alla böcker ihop (dubbelromantiskt).

Okej, jag ska sluta larva mig nu. Sluta med mina nittiotalsironiska inlägg. Det är ju inte ens kul. Henrik Schyffert är ju bara ute.

Som om nån överhuvudtaget bryr sig om bokrean... Skärpning Emster!

4 kommentarer:

Miss Baglady sa...

Åh jag blir så sugen på att handla böcker när du tipsar, har bara vart in en snabb sväng och kollat men inte handlat nåt ännu.

Jag bara MÅSTE få shoppa lite böcker snart. Är värsta bok-oholiken och köper vanligtvis alldeles för många, utan att hinna med att läsa dem..

emster sa...

Shoppa böcker är som att shoppa skor: man blir aldrig besviken!

MISS PIFFY sa...

Ciao bella
Tänkte se om det finns några böcker kvar på rean imorgon och då blir det nog Paolos kokbok. Verkar vara väldigt goda och lagom enkla recept :)
Njut av helgen så ses vi på måndag!

emster sa...

Miss Piffy: Dessutom verkar flertalet recept i Paolos bok rätt billiga och det är ju aldrig fel!

Yes, vi ses på måndag. Kommer in så fort reparatören varit här du vet...