onsdag 6 mars 2019

tanduppföljning

MEN HERREGUD! Jag har ju glömt berätta för er att mitt barn har dragit ut en tand. Ni kommer väl ihåg att hon hade hål i tänderna? När jag var med henne och lagade sa tandis "om det är några problem om två veckor får ni ringa". Det där tänkte ju inte jag på för vad kan gå fel? Vilka problem, vi har ju lagat tanden?

Anyhoooo. Det blev problem. Daisy fick en stor varböld i tandköttet som inte gick bort och när jag ringde till Folktandvården (älskar att det heter så, så svenskt) så var det som att ringa 112 och säga att barnet inte andades. Fick tid på en gång. För att dra ut tanden. *insert skräckfilmsmusik*

Det var fruktansvärt, gjorde superont med bedövningssprutorna och sen vickade de ut tanden och enligt Daisy "luktade den äckligt". Vi får ta henne på orden där för jag vägrade lukta. Men tanden skulle givetvis med hem i en liten burk så om någon vill komma och lukta kostar inträdet endast 5 kronor.

Och nu hoppas tandläkaren att det "var sista gången du behöver dra ut en tand" *anklagande blick på modern*

Inga kommentarer: