onsdag 20 mars 2019

*jobbar*

En sak som hänt med mig, eller som jag har gjort mig till eller hur det nu hänger ihop är att jag har blivit en sån som inte svarar på mail/meddelanden direkt. Förut gjorde jag alltid det. det var så här i min inkorg:
Mail-pang-svar!

Nu i min inkorg:
Mail-läsa---- (delete)

eller:
Mail-läsa-----------ny dag-----eventuellt påminnelsemail-------svara.

Låter kanske som att jag är dryg. Men det är jag inte. Jag har bara slutat tycka att mail är viktiga och att vi alla digitaliserar oss i meddelanden för mycket. Don't get me wrong, jag gillar inte telefonsamtal eller möten heller. Jag gillar när folk kommer förbi min plats eller hugger mig vid kaffemaskinen. När folk bara kommer förbi och snackar känns det som att det var något de verkligen ville och inte bara något de checkar av på sin to-do-list.

Mail: man får aldrig helhet
telefonsamtal: blir för mycket prat
möten: tjöt och kommer aldrig till beslut, blir bara nytt möte bokat MAN BLIR ALDRIG FÄRDIG

Komma förbi: allt löst på 3 minuter.

Ovan är så kallad vetenskap.

Inga kommentarer: