tisdag 5 mars 2019

profylaxandas!!

Är alldeles för uppjagad för att sova.
Råkade också väcka ungen i sängen när jag gick och la mig så nu är hon på ett förvirrat toabesök. Annat kul som hänt ikväll är att jag nog råkat döda vår dator. Skulle starta om den pga tyckte att den var lite seg och då passade den på att göra någon himla uppdatering och efter det frågar den efter lösenord hela tiden. Lösenord för inloggning till nyckelringen till ccdm (typ konstiga bokstäver iaf),comm, cloudd, agent messenger osv osv. It makes no fucking sense och jag kan inga lösenord. Kan inte ens starta Safari utan att datorn vill ha ett jävla lösenord. Nu börjar jag luta åt att det är en finnig och vodkafull rysshackare i övre tonåren som sitter och försöker tömma min dator på kort på barnen och två år gamla cv. Vad ska han med det till?!

Jag har inte beställt nytt bankkort - idag heller - pga hatar att ringa till banken och beställa sånt och det enda kort jag har nu som funkar är ett frickin kreditkort som jag inte kan pinkoden till. Och ja, jag har ju inget körkort pga det förvann ju samtidigt som bankkortet och jag har inte hunnit få mitt nya än pga ALL PRESS PÅ MIG JAG STÅR INTE UT.

Jaha. Och nu är det enda som återstår av den här dagen att läsa lite Majgull och må illa över hur vi behandlade stackarna på Vipeholm förr i tiden. De var faktiskt människor och de förtjänade bättre och det är jobbigt att hon skriver så bra Majgull, för det går inte att sluta fast man inte vill läsa vidare. När jag läst ut den här boken ska jag nog läsa om Bridget Jones pga måste ha mys.

2 kommentarer:

yllet sa...

TYPISK vodkafulla teens att sno cv. Hur kommer det sig annars att vi har BARN på arbetet, såna dom inte veta vad V var osv.

emster sa...

det är hemskt att det finns barnarbetare i Sverige nuförtiden. och de har NOLL KOLL PÅ V! skandal