måndag 4 mars 2019

Hejsy svejsy

Hejje! Nu är jag hemma från Italien igen. Flygresorna gick nästan helt toppen. Blev lite påverkad av en kvinna bakom mig när vi skulle landa i Rom eftersom hon fick panik av turbulensen och då fick jag också panik men annars - jag var stencool.

Vi har så mycket att prata om. Är lite busy nu bara och eventuellt håller jag på att bli sjuk också men jag kör lite random här nedan så ser vi hur långt vi hinner.

Det första vi pratar om är min kamera. Höll på att skriva att det är en Fujitzu men det är det ju inte. Den heter Fujifilm t20 (tror jag) och är en liten systemkamera som är lätt som en fjäder och gör mig till fotograf. Ska ge er exempel på hur duktig min kamera är sen.

Min man åkte till Norge i morse och jag är ensam hemma med kidsen. Jag ska kolla på någon serie och äta popcorn i kväll och mitt lilla barn ska sova i min säng så jag slipper känna mig ensam.

Igår hade jag ångest och var mkt ledsen och domedagsrädd. Det har lättat idag pga jabba-dabba-doo: MENS! Tänk att man kan älska det där röda klegget så mkt va. Beats ångest varje dag i veckan och två gånger på en söndag. Speciellt nu när jag blivit modern och börjat använda menskopp.

Hörs sen ikväll. Kanske kommer använda bloggen som prat-kompis.

PS. DET VAR TJUGO GRADER I ROM OCH ITALIENARNA GICK I DUNJACKA OCH MÖSSA. De skulle överleva cirka en halv minut i Game of Thrones. Mesar.

2 kommentarer:

yllet sa...

Ojoj, nej skulle inte överleva hos John Snow.

emster sa...

John skulle fnyst åt dem.