onsdag 24 augusti 2016

Minnen för livet

Det starkaste minnet mina barn kommer ha från förskolan är att mamma och pappa missade APT. Ni vet de där gångerna man måste hämta fyra för de ska ha möte, alla pedagoger.

Idag kl 16.21:

"Hej, det är Roger från förskolan.... Vi har APT idag."
"NEJ. Nej det HAR ni inte!?"
"Jooo"

Yyyyl! Ringer Daniel för det är han som ska hämta.

Han svarar såklart inte. Det gjorde han inte när jag skulle föda barn heller så ganska väntat ändå. Men en mamma på gården svarar:

"Har ni glömt?"

Nej, det är inte första gången vi missar det här. Vi är uppenbarligen totalt oförmögna att skriva upp saker i våra kalendrar. Eftersom de är gullisar går de dit för att hämta Zoe. Hon tokvägrar. Och jag slänger mig på cykeln (yes, jag cyklade till jobbet) och kommer dit, luktandes sur lök och skäms som en hund.

Det är tredje gången vi missar. Eller fjärde. Så svårt att hålla reda på alla gånger, ni vet?

Nytt life mission. Aldrig, aldrig glömma APT.

Men barnen lär ju ha fått minnen för livet iaf. Gråtemoji.







Inga kommentarer: