onsdag 17 augusti 2016

Jag och mina kompisar

För ett tag sen skrev jag den här uppdateringen på facebook



Kan inte lösenordet till datty pga semester. Sitter i kö till mina kompisar på IT-supporten. Klassiker.

Men vad glada de ska bli när de svarar och upptäcker att jag är tillbaka!



Vad jag inte skrev då var att han IT-killen (jag tror det var Micke) som gav mig ett nytt lösenord ba "du behöver inte byta ut det.. om du inte vill".



Alltså, får IT-supporten göra så?

1) nu vet IT-supporten mitt lösenord.

2) är det ett subtilt sätt att få mig att ringa mer sällan?



Om 2 blir jag faktiskt besviken. Jag är en stor anledning till att de fortfarande är ganska många i sin grupp. De skulle helt klart förlora arbetsuppgifter om jag bestämde mig för att skaffa mig nya IT-kompisar.

7 kommentarer:

4everfine sa...

IT-supporten vet alltid ditt lösenord Emst. Ingen är hemlig, storebror ser allt osv. Leskigt!

emster sa...

Nje de kan inte mitt lösenord väl. de kan låsa upp? annars kan de ju logga in. men ja. ALLT ÄR LESK.

4everfine sa...

Alltså de har ju inte en lista. Men de kan ju ta reda på vad de vill de där himla leskisarna.

yllet sa...

Han flörta ju. Klart vi på it vet allt. Lösenord. Varför hemskrivna macron i excel inte fungerar. Varför aftonbladet ligger nere. Osv.

*flinar som clownen i DET*

yllet sa...

Men gölligt att de ser it som dina kompisar. Älsk.

emster sa...

VISSTE väl att IT sup lovez me!!
klart de är mina kompisar. hade inte kunnat jobba utan dem pga galen datty.

emster sa...

PS att det här är den roligaste kommentaren någonsin.