måndag 22 augusti 2016

Mathem

Okej. Vi tar det här med mathem på en gång. Lika bra att få det ur världen så att vi kan vända blad osv.

Det är så många fel på den hemsidan. Till exempel sökfunktionen. Och betalfunktionen. Två ändå ganska väsentliga grejer för en hemsida, kan man tycka.

När jag äntligen lyckats klicka tre (vegetariska) recept till varukorgen plus saft och mjölk så funkade det inte att betala. Det funkade FAN inte. Och började jag om med en ny varukorg så försvann recepten. Så o-e-r-h-ö-r-t tålamodsprövande. Men trevlig kundtjänst ändå.

Hur som helst så GICK DET INTE. Ringde Daniel och beklagade mig så han loggade in istället för att kolla.

Det var klarnas fel. Allt är alltid klarnas fel. Det vet Daniel. Han avskyr klarna med samma intensitet som TV4 och därför förstod han DIREKT när han kom till kassan att det var klarnas fel.

Han löste det, "fatta nångång klarna att vi inte vill betala med din balletjänst, vi har ett amex thank you very much" och imorgon mellan 10-15 (skön tidsspecifikation) kommer en leverans hem till oss.

Hoppas bara inte att det blir just 15 för då slutar Daisy skolan.


7 kommentarer:

yllet sa...

Åh gud. Det finns inget så frustrerande som när en plockat ihop en varukorg så bara krånglar det att checka ut.
Eller. Det kanske det gör. Men det är åtminstone grymt jobbigt. Det är vid sådana tillfällen barnen ropar " men MAMMA! Svär inte så mycket!"

Jag brukar peka finger åt dem bakom skärmen.

MatHem sa...

Hej på er, skönt att det löste sig till slut, försvinner en varukorg så ska den finnas sparad på "min sida" och historiken. Annars ring vår kundtjänst så hjälper vi er.

Ärendet är reklamerat till vår IT-avdelning så vi kikar på vad som skett här.

Mvh Dan. MatHem

emster sa...

Hej Dan!
Ja alltså problemet var att efter att det inte gick att betala så var ordern "låst" :(

Men nu har allt löst sig. det var som sagt Klarnas fel... :)

Johanna sa...

Har varit med om samma, pajjig sida men väldigt trevlig kundtjänst. Kan tänka mig att göra nästan vad som helst för att slippa handla i fysisk butik, ändå har vi bara näthandlat två gånger. En annan sorts lättja. Det finns ju så många.

emster sa...

Haha peka finger bakom skärm. Mkt cool!

emster sa...

Idag kom påsen och han leveranskillen sa "tack för att du använder mathem" och allt var mkt trevligt. Tror vi fick alla grejer också så jag kommer nog aldrig mer handla i butik.

Hanna sa...

Jag älskar Klarna, har som ett förhållande med dem.