fredag 19 augusti 2016

Man är sin ålder

Så. Jag har ryggskott. Kan typ inte andas pga "bröstryggen" krampar. Det var ju inte heller som att jag gjorde någon ball rörelse/övning/trick när ryggskottet slog till. Eh, jag stod vid köksbordet och drog en suck och BAM!

Ni fattar, det är ju pinsamt. Snart är jag en sån där tant som bryter höften varje vinter. Åh Gud tänk om det händer nu i vinter. Vill vara ung och häftig, en sån som bryter handleden vid fall.

Jag ska åka till champagne om en månad. Vi ska hyra cyklar och jonna runt. Blev nu väldigt nervös för det där. Kommer bergis cykla i diket alt glömma hur man bromsar pga har aldrig cyklat franska cyklar.

Och också! Jag ska till champagne!

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Men jag vet! Mina åldersrelaterade situationer: vill inte att något barn ska hoppa upp på ryggen pga kan få ryggskott, går försiktigt när det är is ute - rädd för att halka och bryta handled (överväger broddar!), klarar inte längre av att åka karusell. Eller gunga.

Hej förresten! Har precis hittat hit - kul, tycker jag :)

Kom på en till: har köpt stödstrumpor till när jag åker flygplan. Vojvoj.

emster sa...

Flämt! Jag känner typ så här: Är du jag?!

EXAKT SÅ!
1. Livrädd för is. Även för istappar som kan trilla ner från tak och mörda en.
2. Älskade att åka karuseller förr. Nu blir bara snurrig, illamående och får dödsångest.
3. Gunga = som ovan.

4. Välkommen hit, måste in och sträckläsa din blogg pga ALLT DU SA ÄR SANT.

5. Har FLERA par stödstrumpor. Tips, funkar även bra på vintern när man får svullna fötter i stövlar etc!