tisdag 23 augusti 2016

Dricka drinkar

På fredag ska jag ut och dricka drinkar här på söder. Det är precis vad den här ospänstiga mammakroppen behöver. Speciellt efter dagens cykeltur till Tantobadet.

Allt som blev fel med cykelturen till Tantobadet:
- Eriksdalsbadets utebad var stängt
- Tantobadet är inte Eriksdalsbadets utebad
- Tantobadet är inte en pool
- vi cyklade dit
- vi (jag) glömde puffarna och det enda Daisy ville var att hoppa från bryggan så allt var förstört
- det var kallt i vattnet
- Zoe släppte ifrån sig löst, gult bajs när hon skulle kissa bakom cyklarna. Två gånger.
- jag fick torka bajs med minimala löv
- Daisys cykel är för liten
- Daisy orkade inte cykla hem. Och då menar jag verkligen orkade inte. Är förvånad över att en så liten människa har så mycket vätska i sig att de kan gråta så länge
- jag hade lämnat telefonen hemma pga så mkt bus i tanto har man ju hört. Kunde alltså inte ringa Daniel flr att pipande be honom att möta oss.
- Daisy cyklade så långsamt så att folk gick om oss.
- Daisy slängde sin cykel
- Daisy tog upp sin cykel. FAST HON INTE VILLE!

Och när vi kom hem, det var då telefonen plingade och ba "vill du följa med och dricka drinkar här på söder på fredag?"

Ja, herregud ja.

Inga kommentarer: