torsdag 19 maj 2011

Generationsboende

Ni vet, jag har ju inte bloggat på ett tag. Har bland annat varit på landet hos mamma och pappa. Dålig uppkoppling etc. Men iaf, det var inte det jag skulle blogga om.

Utan efter landetvistelse fattar jag totalt det här med generationsboende som är så poppis i vissa länder. Alltså, inse det här:

mamma vaknar klockan sex.
dejan vaknar halv sju.

Det är ju inte klokt! Så många frågetecken på min mamma att jag inte vet var jag ska börja. Men fatta att pensionärerna och bebisarna har samma dygnsrytm!! Dejan sov i mamma och pappas rum, jag på vinden (låter värre än vad det är) och på morgonen när jag kom ner efter ljuvlig sovmorgon (till typ ÅTTA!) sa mamma "ja, jag tror kanske att det var jag som råkade väcka henne..." 

Haha. Fatta pension som väcker bebisen. 

Obs. Hon är pensio.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Jag veeeeet! Var hos mina föräldrar under tre veckor och när pyret väljer att vakna fem så är min pappa redan vaken och redo att gosa och leka!! Jag, snabbt tillbaka till sängen och sova vidare. Lycka!

emster sa...

pension, gotta love them