måndag 18 april 2011

boka hotell

Men herregud i himlen hur svårt kan det va att göra så att alla jävla rese- och hotellbokningssajter blir iaf lite användarvänliga/korrekta?

Klickar på hotell i Rom. Bilderna är så photoshoppade att det gör ont att titta på dem. Blir vansinnig och googlar istället. Det ser RÄTT så risigt ut när man kollar på vanligt fölks bilder. Demonstrerar:


Photoshopbild.

Ej photoshopbild.

Ba EHHHH?

Ytterligare: Ska boka. Sajten klickar själv i "önskemål enkelsäng". Ba "nej tack". Går ej att ta bort "önskemål". *asså*

Det var samma sak när vi skulle boka i New York. Alla hotell och restaurangsajter såg ut som pop up reklam med virus gömt i sig. Det blinkade och blixtrade så att man fan fick epilepsianfall. Är svenska webbisar bäst i världen? Har nyvunnen respekt för webbyråerna. (I vanliga fall - alltså i jobbet - tycker jag att man jämt blir så besviken när man ber om ett kreativt och nytänkande förslag och de kommer tillbaka och är helt spralliga och ba "vi vill göra en facebooksida!!" och man ba *kväver uttråkad suck*)

Åhhhh! Nu har kaffet kallnat också. Varför är det så? Varför kalnar kaffe så himla fort? Te är ju cepevarmt så länge att man tröttnar på att vänta och ba "jag skiter i dig, jävla tekopphelvete". Måste hämta nytt. Strax tillbaka.

4 kommentarer:

.perpotator sa...

Jamen sen undrar man (jag) ju också varför det bara är bilder på poolen?
Varför är det bilder på poolen på alla hotell? Det är helt obegripligt faktiskt.
"Vi har en pool också. Den är trehundra kvadrat och formad som den Ghandi/Lady Gagas njure/Forna Jugoslavien."
Jaha ni, ni med.

emster sa...

för att de har så fula rum att de inte vill visa förfallet/möglet?

Underlandet sa...

Hehehe.

Men ja, jag tror att Sverige är bäst i världen på internet. På fullaste allvar. Jag blir tokig här i min ända av världen.

emster sa...

kan tänka mig!