fredag 9 januari 2009

Kulturåret 2009

2009 kommer att bli ihågkommet som konsertåret. Jag ska bli sådan konsertsnubba så det fattar ni inte. Värsta poppandan. Eller ja, kanske inte. Men jag ska hänga på konsert i alla fall (med en lätt, fräsch make).

2009 ska jag bli kulturtant. Jag skulle till exempel vilja våga bjuda hem Frasse och Peter Barlach att spela i mitt vardagsrum. Men jag är lite för småborgerlig. Så det får bli Sebastien Tellier, Titiyo, John Legend och Coldplay (yay, Coldplay!). So far.

Och kanske en tur ut till Landet för att checka ut det senaste.

9 kommentarer:

A. sa...

Jag älskar ordet småborgerlig.

Anonym sa...

Ja det är fint, precis som tolerant.

Ville bara säga att jag just nu firar att jag inte hade några hål med en påse gotta!!

emster sa...

A: Det är mysigt. Alla är småborgerliga. Revolutionen är lååångt bort.

Jäl: Vill du vara en T.J.O.C.K.I.S på bröllopet eller!?!

A: Du ser, Bröllop: småborgerligt. Man kommer inte undan...

Anonym sa...

hallå,

jag vill oxå med på john!
*hoppas*

emster sa...

Ia: Yeah baby!

Ninde sa...

emster goes kulturtant alltså? Impressive. Så kan du kulturblogga. Som DN bilagan. Bara sjukt mycket roligare och med mer klös än gammelmedia. Och vi kan läsa om saker vi inte hinner gå på och slänga ur oss fina uttryck du skrivit så folk tror vi har koll. Blir bra det..:)

emster sa...

Hmm. Viellecht. Jag är mer popcorn-kultur än bajsnödig finkultur you know...

Ninde sa...

Var ju det jag räknade med..;)

emster sa...

Ah me dåså! :-)