måndag 25 april 2011

Köra bil

Jäl säger att följande har hänt. Jag har inget minne av detta så jag är lite mer tveksam till sanningshalten.

Vi åker bil, jag kör. Jag kör sicksack mellan körfälten på Essingeleden. Jag växlar inte. Kör på trean. Jäl säger åt mig att växla. Jag växlar och tittar samtidigt åt sidan. Bilen åker åt sidan. Bil bakom tutar. Jag blir arg. Svär, fräser och pekar finger åt bilen. Jäl blir rädd. Jag skriker åt mothafukkingbilen. Jäl piper skräckslaget att jag ska koncentrera mig på bilkörningen. Jag ryter åt honom att jag fan visst koncentrerar mig! Jäl håller kärringaktigt i sig i handtaget på sidan av bilen ovanför fönstret. Jag får hatvibbar från när jag övningskörde med pappa och han höll i sig på samma sätt men dessutom med en hand lite lätt på handbromsen. Jag fräser åt Jäl att släppa handtaget. Jäl ber till Gud. Vi svänger av mot Kungsholmen. Vi är hemma.

Jäl säger att det är true story. Men javenne. Som jag minns det glömde jag att växla upp. Jäl påpekade dett och jag växlade hur smooth som helst. Suckade sedan åt en galning som körde om alldeles för fort. Svängde lugnt och tryggt av mot Kungsholmen och fickparkerade som en jävla gud precis utanför dörren.

3 kommentarer:

Miss Baglady sa...

Jäl verkar inte ha nån koll. har ni kollat så att han inte ser syner etc?

mikebike sa...

Jag tror järnhårt på Jäl!!!

emster sa...

MIss bL: det borde vi!

mikebike: asså pöööliiis!!??