onsdag 13 oktober 2010

Minne


Plötslig minnesbild. Är hos läkaren på skolan. Är cirka tio, elva år. Läkaren räknar ut att jag kommer bli ungefär en och sextio lång. Och jag ba dör! Ska alltså bara växa åtta (??!!) cm till. Är just nu längst i klassen av tjejerna. Hade räknat m att bli supermodell. Minst.

Jag ber helt iskallt om "tillväxthormoner". Men läk säger att det är för sent och dessutom tycker hon att en och sextio inte är ngt att skämmas för.

Jag går hem och gråter mig till sömns.

Barnunge va! En och sextio rular ju.



2 kommentarer:

inte skyldig sa...

min skoldoktor sa "du kommer nog aldrig att nå en och sextio". jag tänkte att det var blaha blaha. men mja, jag vet inte. jag är en och femtionio eller en och sextio typ, så hon hade ju rätt. det känns dock okej. förutom när jag är på konsert.

emster sa...

håller med. det SUGER på konsert!