måndag 11 oktober 2010

Mamma = mormor

Det är helt sjukt vad min mamma är förtjust i Daisy. Hon "kräver" att få träffa Daisy minst en gång i veckan. Jag gör henne till viljes. Tänker att jag kommer ha igen det senare.

Mamma beter sig som en klumpig femåring/babian så fort Dejan är i närheten. Hon ba klampar fram till Dejan, trycker upp ansiktet i Dejans feja och ba "hejhejhejhejhej" i ett nästan utvecklingsstört tempo. Dejan blir ju typ rädd. Och om Dejan sover försöker mamma prata högt och ljudligt så att Dejan ska vakna. Hon har till och med erkänt det. Hon ba "nä men nu vill jag att hon ska vakna!" och jag ba "RÖR INTE BEBIN, HON SOVER!".

Kan tänka mig att hon är rätt odräglig om Daisy till sina vänner. Typ tjatar och skryter. Mötte mammas kusin på stan i dag och hon ba "ja jag får ju en del mms på Daisy". Jag ba "förlåt" *piper*.

Mamma/mormor asså. Tokig tant.

3 kommentarer:

Mirijam sa...

Själv har jag flyttat 120 mil hemifrån i förebyggande syfte.

Medelklassman sa...

Avspänt.

My sa...

Hehe, *hehe*..
Omtanke...