fredag 15 oktober 2010

eco

Visst, jag är också för att "rädda världen" och köpa ekologiskt. Jag kanske inte är tigerfadder men jag köper KRAV-märkta ägg för... synd om hönsen och så. Men tycker faktiskt att det är lite överdrivet när toapappret är "eco" och "klimatsmart". Asså, jag trodde att allt papper va tvunget att va sån där Svanen eller vad det heter. Hur mkt mer "eco" är det toapappret som är märkt "eco" mot vanligt papper, det vill jag veta!

Förresten är det orimligt dyrt med toapapper.

4 kommentarer:

Medelklassman sa...

Börja torka dig med en pinne som man gör i Indien så sparar du pengar. Tänk så många mössor det skulle bli.

emster sa...

Åmä. Äckligt ju.

My sa...

kolla kilopriset på hyllkant! *tantSverker*

(Serlas 6-pack brukar räcka jättelänge, alltså prisvärt, OCH har fina hjärtan på sig *tjej igen*)

emster sa...

My: hehe. tack för tipsen tant sverker!